Podręczniki i ćwiczenia na rok szkolny 2022-2023 dla klas I-III wyróżnione
11 lipca 2022
Informacja w załączniku.
"Uczyć tak aby uczeń zrozumiał"
11 lipca 2022
Informacja w załączniku.
28 czerwca 2022
„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie - naucz.
Jeśli nie wie - wytłumacz.
Jeśli nie może - pomóż.”
Janusz Korczak
24 czerwca wszystkie dzieci z klas I-III uroczyście ubrane przybyły do szkoły, aby odebrać świadectwo ukończenia roku szkolnego 2021/2022. Na początku przedstawiciele uczniowskiej społeczności przywitali zaproszonych gości i rodziców. W części oficjalnej podczas przemówień Dyrektora Szkoły Pana Waldemara Pawluska i Wójta Gminy Subkowy Pana Mirosława Murzydło zostały przekazane dzieciom życzenia udanych i bezpiecznych wakacji, pełnych wrażeń i słonecznej pogody.
22 czerwca 2022
21 czerwca klasa IIIa bawiła się świetnie w Grodzie Żywej Historii na spotkaniu integracyjnym podsumowującym naukę na etapie edukacji wczesnoszkolnej. W greckim amfiteatrze dzieci rozmawiały o filozofii i sztuce antyku. W rzymskim Koloseum dowiedziały się o potędze wielkiego imperium. Na centralnym placu, czyli majdanie wszyscy próbowali swoich sił w konkurencjach i zabawach: strzelali z łuku, rzucali włócznią i toporkiem , walczyli workami. Pod dużą wiatą wszyscy mogli cofnąć się w czasie i zamienić w rycerzy. Pod małą wiatą można było poznać prace rzemieślnicze: czerpania papieru, lepienia glinianych garnków i kaligrafii.
22 czerwca 2022
Sport to nie tylko ćwiczenia fizyczne, to także nauka cierpliwości i współpracy w grupie. Dzięki wspólnym rozgrywkom zacierają się granice między krajami i narodami. O tym mogli się przekonać uczniowie klas I-III podczas zdrowej rywalizacji z okazji Szkolnego Dnia Sportu pod hasłem: „JESTEŚMY EUROPEJCZYKAMI”. Każda klasa reprezentowała wylosowane państwo europejskie: Polskę, Ukrainę, Francję Anglię, Włochy, Holandię. Pani wicedyrektor Bożena Wysocka wraz z zaproszonym gościem, panem Janem Juwą, nauczycielem, trenerem z powołania i zamiłowania czuwali nad losowaniem państw przez wybranych kapitanów drużyn klas I-III.
22 czerwca 2022
Już od najmłodszych lat warto kształtować odpowiednią postawę w zakresie niesienia ratunku innym. W wtorek 21.06.2022r uczniowie klas I-III uczestniczyli w szkoleniu z pierwszej pomocy, które przeprowadzili zaproszeni specjaliści z OSP w Subkowach. Uczniowie dowiedzieli się, jak prawidłowo i szybko reagować w sytuacji zagrożenia zdrowia czy życia – własnego i innych – w szkole lub w innym miejscu. Często w takich przypadkach znaczenie mają sekundy i tylko właściwe zachowanie świadków zdarzenia jest w stanie uratować poszkodowanego, zanim dojedzie karetka pogotowia.
21 czerwca 2022
Tegoroczne klasy pierwsze, w środę 15.06.2022 roku, wybrały się na zasłużoną wycieczkę. Tym razem pojechaliśmy do niezwykłego Parku Ewolucji w Sławotówku, gdzie czekało na dzieci mnóstwo atrakcji. Nasz pobyt rozpoczęliśmy od edukacyjnego spaceru śladami dinozaurów oraz ludzi pierwotnych. Dzięki pani przewodnik uczestnicy dowiedzieli się jakie cechy charakterystyczne miało kilkanaście dinozaurów oraz co stanowiło ich menu. Musimy przyznać, że dzieci słuchały z wielką uwagą i zainteresowaniem.
19 czerwca 2022
15 czerwca uczniowie klasy IIIa i IIIb uczestniczyli w wycieczce krajoznawczo- turystycznej do Torunia. Pierwszą atrakcją naszej wyprawy był spektakl interaktywny „Kupieckie opowieści Torunia” w Staromiejskim Ratuszu. Następnym punktem programu było zwiedzanie z przewodnikiem Starego Miasta (UNESCO): Bazyliki Katedralnej św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty, Rynku Starego Miasta z Ratuszem, pomnika M. Kopernika, domu M. Kopernika i murów obronnych z basztami.
10 czerwca 2022
W maju i jeszcze w czerwcu w klasach I-III czytali dzieciom zaproszeni goście. Akcja ta była podsumowaniem projektu „Uwaga czytamy- metoda bostońska”. Wspomniany projekt był realizowany przez cały rok 2021/2022 w klasach I-III. Przez 10 minut w każdy dzień na początku jednej lekcji czytali wychowawcy wybrany tekst, następnie kolejne 10 minut ( takie jest założenie metody bostońskiej) czytali samodzielnie uczniowie dowolnie wybraną książkę, komiks , lekturę, czasopismo dziecięce…. Stosowanie tej metody ma na celu zbudowanie czytającej społeczności oraz przekonanie, że czytanie może być przyjemnością. Głównymi korzyściami z wprowadzenia metody bostońskiej w klasie jest:
Strona: 1/15